پوست صورتم مماس مانده با پرزهای زبر فرش
پلکها که بالا و پایین میشوند، مورچه ها رژه میروند و ته مانده غذاهای روزهای هفته
دارم خیال میکنم پیش خودم که چاقوی تیز تا دسته فرو رفته توی کمرم
...نترس، من شادم
با موهای دمب موشی دو طرف صورتم و لپهای گل انداخته
دستم توی دست بزرگ بابا،با آبنبات چوبی گرد قرمز گوشه لپم که چوب سفیدش از لای لبهای نوچم پیداست
این همه رنگ و صدا که هوش از سرم میبرد،با هزار تا سوال پرسیده و نپرسیده که سوال دومی نیامده، اولی از یادم رفته
با جوابهای سر حوصله بابا که حتی نصفش را هم نمیشنوم و آن نیمه شنیده شده هم قاطی جیک جیک گنجشکها از دستم در رفته
یواشکی همه سنگهای کف پیاده رو را با نوک پا شوت کردم توی جوب آب و به از جا پریدن گربه های یخ کرده از ته دل خندیدم و نفهمیدم چی توی نگاهت بود که آنطور دلم را لرزاند
قدمهایم را روی لبه بلند جدول شمردم و قاصدک مچاله توی مشتم را فوت کردم تا نزدیکی های خدا
عاشق قورباغه سبز فسقلی شدم و همه خوراکی توی کیف مدرسه ام را بخشیدم به سگ لنگ و چهار تا توله اش
من شادم، و هنوز بند کفش پای راستم مدام باز میشود و نمیدانم تو چطور دوستم داری       
من شادم و هنوز سعید و علی و سارا به ترس من از بادکنک غش غش میخندند
هنوز دغدغه ام این است که توی زیرزمین تاریکِ مادربزرگ جلوی حسین و رعنا اشکم راه نیفتد
هنوز موقع قدم زدن قدمهایم را با قدمهای تندت میزان میکنم و توی دلم میخندم و تو هیچ نمیفهمی
من شادم و تقصیر از من نیست اگر دلم بخواهد تا آخر دنیا دوستت داشته باشد
...پوست صورتم مماس مانده با پرزهای زبر فرش
اما کسی انگار چاقو را از پشتم بیرون کشیده
خیلی عادی، انگار که پوست موز زیر پایم رفته باشد و کاملا اتفاقی نقش زمین شده باشم، بلند میشوم و خاک لباسم را میتکانم
باهاش دست میدهم و با فروتنی از لطفش تشکر میکنم
...نترس، من هنوز همان دخترک شادم!



                         
نظرات 12 + ارسال نظر
ناتاناییل دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:34 ب.ظ http://www.6200.persianblog.com

. مگه میشه برای خنده هایز سنگینت نگران نشد.برای شادی که ته تهش یه نفس عمیقه....

[ بدون نام ] دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:34 ب.ظ http://bedoneemzaa.blogsky.com

از شادیه تو منم شاد شدم دخترک شاد خوب خوب ! اینجا خیلی خوشمزه شده ها .

سوده دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:49 ب.ظ

خنده همه آدمها داره اینطوری میشه .می شه یه دروغه گنده که خودشون رو موظف به گفتنش به دیگران می دونن.اما تو نه!!
همین الان بهم قول بده که برام این جوری نخواهی خندید.من خنده زمینیتو نمیخوام هق هقِ گریه آسمونیت مال من!!میخوام باز برات آبنبات بخرم .تو چشات نگاه کنم و بپرسم: آ آ آ آ......؟؟

هزار و یک روزنه سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:40 ق.ظ http://www.rozaneh1001.blogsky.com

قشنگ بود دختر خوب ساده و صمیمی حتا برای تازه واردی مثل من.آخرشو که آدم میخونه انرژی میگیره قشنگ.:)
هنوز موقع قدم زدن قدمهایم را با قدمهایت.....این تیکه برام خاطره انگیز بود.برادرمو واسم زنده کرد.آهنگت هم خیلی باسلیقه و دقت انتخاب شده.متن ۱۴ آبانت هم خوب بود...یه کم شبیه نوشته های شل سیلور بود ولی بازم خوب بود.موفق باشی خانم.

پاپیون چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:39 ب.ظ http://papiyoon.blogspot.com

سلام
چه عجب شما بالاخره تصمیم گرفتین به وبلاگ منم سری بزنید
باعث خوشحالیه
بازم از این کارا بکنید
خیلی خوشحال میشم
موفق باشید

داوود چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:59 ب.ظ http://divertimento.persianblog.com

سلام... زیبا بود! بسیار بسیار زیبا بود!

نازی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:52 ب.ظ

داستان پوست صورت و پرز فرش تموم نشدنیه .....

حامد چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:05 ب.ظ http://mirror.blogsky.com

با خواندن این متن حس شادی بیشتری من دست داد.نیرویی که من را به جلو هل داد .متن تاثیر گذاری در غم های درونی ام بود تا با روحی شاد و خالی از زبری راهم را ادامه دهم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:41 ق.ظ

وقتی دل یک داداشی از یک نوشته می لرزه

میلاد شنبه 14 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:11 ب.ظ http://mirror.blogsky.com

یه لحظه احساس کردم دارم کنار ساحل قهوه قهوه می خورم٬ در حالی که باد با بوی شور موج ها به صورتم می خوره و من روی صندلی راحتی ام تاب می خورم.

[ بدون نام ] یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:34 ب.ظ

اووه...چقدر وقتها که پوست صورت آدم مماس می ماند با پرزهای زبر فرش و...!

داوود دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:39 ب.ظ http://divertimento.persianblog.com

اگه فکر می کنی تاسف چیزی رو حل می کنه یا به درد کسی می خوره٬‌ادامه بده٬ شایدم بد فکری نیست...راستی٬ منم چون کتاب فارسی مو دوست داشتم یه نوشو گرفته بودم که شیک باشه کتاب خونه! کهنه هه رو یادم نیست چیکار کردم!:(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد